Thursday, June 21, 2012

انا الفريق احمد شفيق - عم احمد

انا الفريق احمد شفيق


انا الفريق احمد شفيق
راجل بحب اكون رشيق
ابن النظام و اكبر صديق
للي حكم مصر بأمان
و مشيت معاه طول الطريق

طيار بطير وسط الظلام
و الحرب عندي مش كلام
الحرب خدعة و انتقام
انا قتلت و اتقتلت
و كنت دايما واد تمام

و بنيت لكم احسن مطار
وعملت صالة الانتظار
و برج عالي للردار
ايه يعني كام مليون جنيه
وياها كام مليون دولار

بقاميصي تحسبني مشير
و البدلة تقلبني سفير
اما البلوفر شيء مكيير
بيحط في روح الشباب
في عينيهم صغير مش كبير

الجيش بتاعي و لعبتي
و الشرطة تيجي في جيتي
و فلول بتفرش سكتي
صناديق ورق متقفلة
علشان تبين قوتي

انا الفريق مش طرشجي
راجل فلول مش ثورجي
و لا عندي نصبة قهوجي
و الأمن عارف سكته
في يومين حجيب البلطجى

انا الرئيس بعد الرئيس
جاي من هنا علشان حسيس
و المعترض حيعيش تعيس
حا اطفي ناره في الميدان
و حبقي انا برضه الرئيس .

_____ أحمد فؤاد نجم ____


No comments:

Post a Comment